Polička so záhadami: Dutá Zem


Vopred vás chcem varovať, že nejde o žiadny knižný, ani filmový článok a dokonca ani o moje sťažnosti zo života. Ide skôr o teóriu týkajúcu sa Zeme. Prečo o nej píšem? Akurát minule som čítala článok v novinách o dutej Zemi a zaujal ma. Pripadalo mi to všetko ako obrovský výmysel – však Zem je predsa guľatá a život je možný iba na povrchu. V centre je jadro a je tam neskutočne teplo. Alebo nie? Sme si naozaj istí tým, čo máme pod nohami?
Vezmime si napríklad dobre známu Einsteinovu teóriu relativity, ktorá bola vyvrátená prostredníctvom urýchľovača častíc. Potvrdil vedcom, že neutríno je rýchlejšie ako svetlo, a to sme boli presvedčení, že nič rýchlejšie neexistuje.

Teória o dutej Zemi ma dosť zmiatla a nedalo mi aspoň chvíľu neuvažovať o tom, či by bolo možné, aby hlboko pod nami existovala civilizácia. Ak sme sa mýlili v jednej veci, mohli sme sa aj v ďalších.
Mnoho vedcov verí v existenciu ďalšieho inteligentného života, ktorý sa skrýva hlboko pod povrchom. NASA vraj zachytila ešte veľmi dávno rádiové signály, prichádzajúce zo stredu Zeme. Niečo sa s nimi snažilo komunikovať. Ale ako by sa niekomu podarilo vyslať komplexný matematický kód cez stovky míľ hornín a pôdy?
Článok sa mi zdal absurdný a mala som chuť ho odložiť. Lenže nakoniec mi mamina s babkou povedali: „Nikto si nie je istý, čo je tam dolu. Oveľa ľahšie sa dá preskúmať vesmír ako to, čo je pod nami. Predpokladalo sa, že nie je možné, aby sa hlboko pod zemou nachádzal život, pretože tam nie sú vhodné podmienky a ani kyslík, ale nedávno vyslali vedci do sveta správu, že sa ďaleko za hornou vrstvou zemskej kôry predsa len život našiel, čo odporovalo všetkým našim doterajším zisteniam.“
Mamina a babka mali pravdu. Veď nikto vlastne do stredu Zeme nevidel. Nebol osobne preskúmať, čo sa tam nachádza, nezahliadol na vlastné oči naše jadro. Všetko sú to len vedecké objavy založené na teóriách, aby sme si uspokojili ľudskú zvedavosť. Kedysi si ľudia mysleli, že je Zem ako rovná doska. My teraz veríme vedcom, že je v strede Zeme zemské jadro, pretože je pre nás oveľa jednoduchšie prijať ich tvrdenia, ako keby sme sa mali zmieriť s tým, že pod nami žijú ďalšie formy života.
Aj mne to stále znie iba ako šialená teória, mám v sebe tak hlboko zakorenené fakty, ktoré ma naučili, že iba veľmi ťažko by sa mi pripúšťala nejaká iná možnosť. Ale sme len ľudia, všetci sa môžeme mýliť. Nájdenie novej civilizácie by pre nás znamenalo najväčší objal tohto storočia.
Ľudia objavujú stále nové veci, len aby potom mohli spochybňovať svoje zistenia a hľadať nové vysvetlenia, ktoré by nás posunuli bližšie k tomu, čo vlastne znamená život a že najvzdialenejšiu hranicu nepredstavuje nekonečný vesmír, ale neprebádané územie vo vnútri našej Zeme.

V legendách je vždy kúsok pravdy
O dutej Zemi sa hovorilo už v dávnych dobách. Prvý s touto teóriou prišiel Sir Edmund Halley. Neskôr sa tieto informácie dostali ďalej a Jules Verne napísal knihu o ceste do podzemného sveta.
Tiež stojí za pozornosť aj príbeh admirála Byrda, slávneho amerického bádateľa s obrovskou záľubou v lietaní. Preslávil sa vďaka svojim expedíciám do Antarktídy a Arktídy. Vo februári v roku 1947 letel ponad severnú pologuľu. V denníku opisoval stretnutie s neznámou rasou, ktorá sa pokúšala komunikovať s našimi mocnosťami, ale stretla sa iba s nepriateľstvom.
Záznamy nejedného pozemského národa hovoria o tom, že mali hlboko pod zemou sieť tunelov, aby sa tam v prípade veľkej katastrofy mohli ukryť. Napríklad legenda o hadích ľuďoch, vyspelej civilizácii, žijúcej pod Zemou, legendy o kmeni Hopi, ktorý vyšli z podzemia, kde sa skrývali pred veľkou potopou a neskôr sa medzi tieto legendy primiešalo aj UFO. Mnoho ľudí opisovalo, že sa v zemi nachádzajú miesta, odkiaľ vyletúvajú neznáme telesá. Za povšimnutie určite stojí aj kniha o utopickom svete Agharta, o ktorom sú zmienky už v starovekých záznamoch nórskej mytológie Valhalla.
Legiend o existencii života pod zemou je nespočetne veľa. Sama neviem, čomu mám veriť, ale viem, že všetky legendy rozvíjajúce sa už niekoľko storočí, nie sú čistým výmyslom. Nájde sa v nich vždy zrnko pravdy a je na nás, aby sme to zrnko správne rozlúštili.
Čo si o teórii dutej Zeme myslíte vy? Tiež ste na pochybách alebo ste otvorený novým teóriám?

Mohlo by vás zaujímať:

Zdroj: Časopis Motivácie

14 komentárov

  1. Tak to je naozaj na zamyslenie.. teraz by som inak chcela vedieť, či je to, čo nás učia v škole vôbec pravda.. podľa mňa je všetko možné a určite aj to, o čom sa nám ani nesnívalo.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja väčšinou čítam veľa takýchto teórii a článkov a sama neviem, čomu mám už veriť :D

      Odstrániť
  2. Ja som novým teóriám vždy otvorená. Vieme toho strašne málo, aj o Zemi, aj o vesmíre a podľa mňa nič nie je nemožné, takže sa môže stať, že aj teória dutej Zeme sa raz potvrdí.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Zajímavý článek! :) Nikdy jsem moc nepřemýšlela nad tím, že by "pod námi" mohl existovat život. Stejně jak tvrdili vědci a jak píšeš, prostě tam není kyslík... Při čtení tvého článku jsem si vzpomněla na sérii od Fragmentu - Podzemí (R.Gordon a B.Williams), což mě přivedlo k zamyšlení nad tím, jestli by se mohlo něco podobného stát - celý národ žijící pod povrchem země, který se snaží vyhladit ty na povrchu. Na druhou stranu věřím tomu, že uvnitř Země je polotekuté až tekuté jádro, které má opravdu vysokou teplotu, takže by život v tak extrémním horku cca 6 000°C (a za tak extrémních tlaků + dejme tomu, že tam je i radiace) prostě existovat nemohl... Avšak před několika miliony let na povrchu Země to taky nevypadalo zrovna růžové a život vznikl :D, takže kdo ví...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale veď o to ide. Možno si len myslíme, že tam je jadro a veľmi horúce. Čo ak to tak nie je? :D Všetko môžu byť dohady, vedci predsa v strede Zeme neboli. :D :D

      Odstrániť
  4. Tak táto teória je zaujímavá a musím priznať, že som o nej ešte nepočula, možno je to preto, lebo správy veľmi nečítam... (*Hanba ti! :D ) .. Znie to zaujímavo, hlavne preto, lebo si to viem ľahko predstaviť, pozerala som film Cesta do stredu zeme (*Samozrejme, že nie kvôli mladému Peetovi :D ) a tam to bolo všetko opísané a znázornene tak pekne, ale vždy je tu veda a výskumy a neviem, čo všetko, takže je niekedy dosť ťažké tomu uveriť .. hlavne kvôli tomu, čo si napísala aj ty..kvôli jadru a obrovskému teplu.. :D ale je to zaujímavé, možno sa dole naozaj nachádzajú fosforeskujúce vtáky :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veď aj preto som chcela napísať tento článok. O toľkých veciach sme si istí, že sú pravda, lebo to každý tvrdí, že už vlastne ani neviem, čo to aj naozaj pravda je. Ťažko sa takýmto veciam verí, ale tak ak veľa teórii, ktoré vyvrátili, aj toto by podľa mňa mohlo byť možné. :D

      Odstrániť
  5. Milujem takéto články a rôzne teórie a tak podobne. A prečo nie? Veď, ako píšeš, nemáme žiadne dôkazy a "americkí vedci zistili, že ľudia veria všetkému, čo americkí vedci zistili" :D no, aspoň mám zasa o čom premýšľať, super článok! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A takéto veci tiež zbožňujem. Rôzne tajomstvá, symbolické miesta a stavby - to je moje :D ale tipujem, že si si to všimla už aj pri VZA, pokúsila som sa to tam strčiť :D
      Ja som nad tým inak tiež veľa rozmýšľala. Zdalo sa mi to zo začiatku totálne na hlavu, ale nedalo mi to a musela som o tom napísať článok. :D

      Odstrániť
    2. A záhady :D to ja žeriem strašne, niekedy na mňa všetci pozerajú ako na exota za to všetko :D
      lovím v pamäti a nachádzam prvky! :D
      Ale mňa k takýmto veciam vždy viedla aj sesternica, takže mne sa nič nezdá nemožné a všetko stojí za zváženie :D

      Odstrániť
  6. Zaujímavý článok, v našej "nočnej" debate sme spomínali pár vecí, ktoré sa objavili aj v tvojom článku. Ja sama skôr verím, že sa tam nenachádza iná forma života, ale skôr tá najvyspelejšia civilizácia, ktorá kedy bola na Zemi a v podstate založila ostatné (som ti to spomínala), a bola z nejakého dôvodu nútená "presťahovať" sa dole. Už je otázne, či Zem dutá bola prirodzene, alebo to svojou vyspelou technológiou docielili oni. Mimochodom, exituje teória aj o druhom Slnku, ktoré sa nachádza práve tam, s čím súvisí energia, svetlo a zároveň gravitácia. Ďalej sú to teórie, skúmania a výpočty nemeckých vedcov, z ktorých tuším jeden založil NASA; nevysvetliteľné nemecké a americké výpravy po vojne do Antarktídy, zmiznutia lietadiel, lodí, mužov; spomínané ufá, ktoré ľudia videli už v stredoveku, alebo sú zobrazené na rôznych tabuliach, hieroglyfoch... a ktoré vychádzali zo zeme, z hôr a potom tam mizli, vlastne stále ich ľudia vidia. :D
    Ešte neuveriteľnejšia teória je o tom, že v strede zeme sa nachádzajú uväznení titáni. :D Keď si ale zoberieš, že pojmy ako anjeli, bohovia, titáni, nefili, plus iné názvy sú v podstate podobné alebo spolu súvisia, vyskytujú sa vo viacerých mytológiach... vzbura Lucifera (v preklade nosič svetla), ktorý sa niekde stotožňuje s Prometheom (titan, ktorý stvoril ľudí a dal im oheň- technológiu, začo bol potrestaný), alebo so slovanským Belobogom.
    Lucifer skončil v pekle (niekto to berie aj tak, že pod zemou), kde si vytvoril vlastnú ríšu so svojiimi nasledovníkmi.
    Všetko so všetkým súvisí, dokonca aj tie pyramídy s tým podľa mňa majú niečo dočinenia, možno dajaké generátory, vďaka ktorým mali energiu? :D
    Ono všetky tieto teórie niekam smerujú, niektoré sú postavené na hlavu, ale pochybujem, že sú celé úplne vymyslené. A tá Valhalla ma tiež už dlhšie zaujíma, myslím, že si o tom preštudujem viac. :-)

    Ako si napísala o legendách, je za nimi vždy kúsok pravdy, určité fragmenty, ktoré dávajú dokopy celok. Nezáleží na tom, v čom sa líšia, z ktorého kúta sveta sú, nezáleží na názvoch a menách. Záleží na tom, čo majú spoločné, a že je toho riadne veľa a v podstate rozprávajú jeden príbeh, ktorý je zatiaľ tajomstvom, možno pre väčšinu. :D Podľa mňa sú tu takí, ktorí vedia. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej, ktorí vedia, ale nešíria to do sveta, aby nenastal chaos. Myslím si, že ľudia na Zemi ešte nie sú natoľko vyspelí, aby o takýchto veciach vedeli. Všetko príde včas.
      K tej prvej časti komentu: Presne tieto veci som čítala aj ja, dokonca som sem plánovala dať aj ukážku z denníka jedného generála, ktorý tvrdil, že sa stretol s podzemnou civilizáciou.
      Slnko v Zemi.... no neviem, ja stojím skôr za teóriou o tom, že tam žijú bytosti, prispôsobené iným životným podmienkam. Už len keď si vezmeš ľudí, ako rýchlo sa vedia adaptovať rozličným podmienkam a prežiť, aj keď je to v podstate nemožné.... Ale ktovie, čo máme pod nohami. Veď o živote, o smrti a o vesmíre dokopy nevieme takmer nič, aj keď sa hrdo nazývame vyspelým a vzdelaným národom.

      Odstrániť
  7. Tak s tým prispôsobovaním to má tiež isto niečo spoločné, lebo aj v tom dokumente o tých morských ľuďoch (aj keď tam bolo veľa kravín, nad ktorými som krútila hlavou) to nejako podobne vysvetľovali, že kedysi dávno sa skrátka prispôsobili životu vo vode, lebo tam boli lepšie podmienky.
    A možno aj keď to ľudia šíria, tak ich zavrú buď do blázinca alebo väzenia, skrátka sa ich zbavia. Bolo kopec takých ľudí, čo niečo tvrdili prelomové a potom záhadne zmizli. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Však samozrejme. Sú tu na svete "králi", ktorí všetko riadia prostredníctvom peňazí a ľudia môžu vedieť a veriť len tomu, čo oni dovolia.
      Keď si to tak vezmeš, istým spôsobom žijeme v dystopickej knihe :D :D Len si to neuvedomujeme. Častokrát by nám možno bolo lepšie v nejakom svete s frakciami a obvodmi.
      Aspoň niekedy mám taký dojem.

      Odstrániť